Türk markaları 2019'da yurt dışı atağına kalkacak!

Haberin tarihi: 13.12.2018 17:12:13

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisinin 2018’de olduğu gibi 2019’da da devam edeceğini söyledi. BMD üyesi markaların yıl sonu itibarı ile yurt dışı mağaza sayısının 4 bine ulaşacağını bildiren Öncel, 2019’da bu sayıyı en az 4 bin 500’e çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

Sinan Öncel 12 Aralık Mağazacılar Günü nedeni ile yaptığı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında da yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini hatırlattı. Çalışanların “12 Aralık Mağazacılar Günü”nü kutlayan Öncel: “Biz 400 bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları markalarımızın gerçek yüzleri olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz.” dedi.

Markaların 2018 cirolarında yüzde 15 – 30 büyüme gözlemledik
Sinan Öncel, açıklamasında BMD üyesi markaların 2018 performansları ve 2019 beklentileri hakkında da bilgi verdi. BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ile yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini bildiren Öncel, sözlerini şöyle noktaladı: “Reel büyümenin ise yüzde 5 – 10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeni ile 2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda değerlendirecekler. Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarı ile 4000’e ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

Başarılarıyla ve uyguladıkları doğru sistemlerle hepsi global bir marka haline dönüşen aynı zamanda BMD Yönetim Kurulu üyeleri olan  Mudo, İpekyol, Kığılı, Hotiç , Ramsey, B&G store, Collezione, Ayakkabı Dünyası, Efor, Vakko, Faik Sönmez, Avva, Gizia, Watsons, Roman, D’S Damat, Mavi, Fiba Retail, Banana Republic, GAP, Marks & Spencer, Twigy markalarının üst düzey yöneticilerinin 12 Aralık Mağazacılar Günü” için hazırladıkları ve sosyal medyada paylaşılan video büyük beğeni topladı. 

Türkiye’de ve dünyada franchise sistemi ile büyüme son yıllarda en fazla tercih edilen iş modeli. 
ABD’den Çin’e, Rusya’dan İngiltere’ye kadar dünyanın pek çok noktasına yayılan Türk markaları yurtdışında da büyüme atağında…