Haberin tarihi: 18.05.2023 17:05:56
![]() |
Cafe Italiano Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız... |
![]() |
Cafe Italiano; Global Restaurant Group bünyesinde 2003 yılında Oğuz Şenol tarafından kurulmuştur. Menüsü, ürünlerinin seçimi ve lezzeti, fiyatlandırılması, eğitim ve ekip üyeleri, çalışma kuralları, ev ortamındaki dekorasyonu, vizyonu ve değerleri ile Cafe Italiano 20 senedir yaklaşık 3 milyonu aşkın misafirine hizmet vermiştir.
Markanıza uygun Franchise/Bayi aday profili nasıl olmalıdır?
Sektör tecrübesi aranmamakla beraber; işi yapmaya hevesli, mali gereklilikleri ve işin sürekliliğini sağlayabilecek herkese kapımız açıktır. Keza bu bizim en iyi bildiğimiz iştir. Yatırımcımıza A’ dan Z’ ye tüm işletme sistemini kurup, desteğimizi vermekteyiz.
Markanızı, Franchise yatırımcısı neden Sizi tercih etmeli? Markanızın öne çıkan sağladığı faydalar nelerdir kısaca anlatabilir misiniz?
- Lezzet, 2003 yılından beri memnuniyet üzerine oturtulmuş reçeteler
- Fiyat Avantajı; Menü fiyatlarının ulaşılabilir olması
- Düşük Maliyet; Food costun düşük olması (%30-32)
- Düşük Yatırım Riski; Yatırım maliyetlerinin minimumda olması
- Yüksek Kâr Marjı; Anlaşmalı tedarikçilerden alınan indirimler sayesinde kar marjının artması
- Yatırım Maliyetinin En hızlı Geri Dönüşü; yıllarca yapılmış çalışmalar sayesinde yatırım maliyetinin optimumda tutulması
Kaç şubeniz var? Bu şubelerin ne kadarı markanıza ait, ne kadarı franchise?
Cafe Italiano olarak mevcutta toplam 5 adet şubemiz bulunmakta olup; Taksim ve Şişli’de bulunan şubeler merkez tarafından yönetilmektedir. Karaköy, Anatolium Avm ve Uşak Anemon ise yatırımcılarımız tarafından yönetilen franchise şubelerimizdir.
Karlılık oranınız ortalama olarak brüt ve net olmak üzere % kaçtır?
İdeal şartlarda işletilen bir işletmede min. %20 net kar ön görülmektedir.
Kost maliyetiniz ortalama % kaçtır?
Yiyecek maliyetimiz ortalama % 30 dur.
Franchise (isim hakkı) bedeli ne kadar alıyorsunuz?
20.000 usd. almaktayız.
Franchise sözleşmenizin süresi ne kadar?
Anlaşmalarımız 5 yıl olarak yapılmaktadır.
Şube inşaatı anahtar teslim Siz mi yapıyorsunuz? Yoksa Franchise kendi yaptırabiliyor mu? İnşaat m2 maliyetiniz nedir? Demirbaş ve ekipmanlar dahil anahtar teslimi için yaklaşık olarak ne kadar bir yatırım bütçesi gerekmektedir?
Anahtar teslim yöntemi ile olabileceği gibi yatırımcı kendi imkânları ile yaptırabilmektedir.
Anahtar teslim durumunda A’ dan Z’ ye demirbaş ekipmanlar dahil yatırım maliyeti, m2 1.000 usd olarak planlanmıştır. Ör; 150 m2 bir yer için 150.000 usd. yatırım maliyeti.
Eğer yatırımcımız kendisi yaptıracaksa, proje çizimi ve belli aralıklarda uygulamanın denetlenmesi için 50.000 tl karşılığında firma mimarımız ile aralarında yapacakları sözleşme ile süreci devam ettirecektir.
Royality yani cirodan her ay ne kadar pay alıyorsunuz?
Kdv hariç aylık cironun %5'i Royalty Fee bedeli olarak alınmaktadır.
Reklam katılım bedeli alıyor musunuz?
Reklam katılım bedeli şu an için alınmamaktadır; ulusal reklam kampanyaları yapıldığında ( televizyon ..vs ) katılım bedeli planlanacaktır.
Lokasyon desteği veriyor musunuz? Bunun için bir bedel alıyor musunuz? Lokasyon belirleme amaçlı yeni nesil uygulama ve hizmetlerden faydalanıyor musunuz?
Yatırımcının tercihi olabileceği gibi; istenirse biz de Lokasyon bulunması için destek veriyoruz. Çalıştığımız profesyonel emlak firmaları ile bu süreçte kendilerine destek oluyoruz. Emlak firmasının alacağı komisyon dışında başka bir bedel alınmamaktadır.
Markanızın şimdiden sonra yurt içi lokasyon önceliğiniz nereler? Yurt dışı açılım planlarınızı bizim ile paylaşabilir misiniz?
Türkiye’nin her şehrinde markamızla hizmet edebileceğimiz gibi; öncelikle İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Eskişehir, Bursa gibi büyükşehirler birlikte turistik bölgeler tercih edilebilir.
Yurt dışı olarak, spesifik bir lokasyon olmamakla beraber markanın temsilin yapılabileceği ülkeler tercih edilecektir.
Açılacak şube minumum kaç m2 olmalıdır? Ayrıca; kaç çeşit konseptiniz var?
Minimum 140 - 150 m2 olmalıdır. Başka bir konsept oluşumumuz yoktur.
Açılacak şubede asgari kaç personel olmalı Sizce?
150 m2 dükkan örnek alınarak, 9 personel olacak şekilde hesaplanmıştır. İş yoğunluğuna ve çalışma saatlerine göre açılış sonrası değişebilir.
İnsan kaynakları havuzunuz var mı? Böyle bir çözüm ortağı ile çalışıyor musunuz?
İnsan Kaynakları departmanımız mevcuttur.
Şube operasyonu için gerekli olan müdür, mutfak ve servis ekiplerinin alımı talep edilirse desteğimiz ile yapılabilir.
Franchise bayilerinize, personel eğitimleri ile ilgili, marka olarak ne gibi destekler veriyor sununuz?
Başta yatırımcı olmak üzere, süreç içerisinde personel alımı sonrasında personele tüm gerekli teorik ve pratik eğitimler verilir. Restoran Müdürü ve Mutfak Şefi pozisyonları için 2 şer haftalık eğitim planlanmıştır; diğer kadrolara 1 er haftalık eğitim organize edilmiştir.
Sistem ve yazılım alt yapınız nasıl? Ne tür hizmetler sunuyorsunuz yatırımcılara?
Orion Kasa ve Stok Sistemi kullanılmaktadır; anlık ciro takibi, satış raporları, ürün raporları, zayi raporları, sayım girişleri, fatura girişleri ve bunun gibi birçok raporlama ve istatistiksel veri alınmaktadır.
Çağrı merkeziniz var mı?
Şubelerde sabit telefon hattı bulunmaktadır; ayrıca whatsup hattı da mevcuttur. Extra bir çağrı merkezi bulunmamaktadır.
Tedarikçilerinizi denetletiyor musunuz?
Kalite birimimiz tarafından, Periyodik olarak tedarikçi ziyaretleri yapılmaktadır.
Marka pazarlama ve PR stratejileriniz doğrultusunda, marka yüzünüz var mı? Sosyal medya yönetiminiz ve reklam çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Kurucumuz Oğuz Şenol, Franchise Müdürümüz Kamil Çelik ve tüm şubelerimiz Cafe Italiano’ nun marka yüzüdür.
Profesyonel bir ajans tarafından, sosyal medya ve reklam çalışmalarımız yapılmaktadır.
![]() |
Cafe Italiano Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız... |
![]() |