Haberin tarihi: 2.05.2019 18:05:23
JCI İstanbul’un projesi Enine Boyuna Franchising ’in bu yılki ilk etkinliği 30 Nisan Salı Günü İstanbul Sanayi Odası Sakıp Sabancı Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
2017 yılında JCI İstanbul tarafından hayata geçirilen ve franchise sektöründeki önemli konu başlıklarını paneller, sempozyumlar ile ele alan Enine Boyuna Franchising Projesi bu yılki ilk etkinliği 30 Nisan Salı günü İstanbul Sanayi Odası Sakıp Sabancı Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Avrupa’nın en büyük franchise ve markalı bayilik fuarı Bayim Olur Musun? tarafından desteklenen etkinlikte Cake Station, Pasta Giulietta ve Coffeemania katılımcılara franchise modellerini tanıttı. Franchise sektörünün tüm yönleri ile ele alındığı etkinlikte Pasta Giulietta şefleri tarafından İtalyan mutfağı tadımları, Coffeemania’nın eşsiz lezzeti Mania Blend deneyimi, Kocaeli’den tüm dünyaya yayılan pastaları ile Cake Station, sağlıklı el yapımı çikolatalarıyla Cocoas, yeni kahve markası Bikaldi Kahve ile Koza Gıda ve Detay Kahve, her yaştan insana hitap eden doğal meyve çeşitleri ile Beni Foods, eşsiz lezzetleri ile Acıbadem Künefe ve yeni sosları ile Blue Foods misafirlere özel tadımlar geçekleştirdi. Seslerini duyurmak adına etkinliklerinde yer verdiği sosyal sorumluluk projeleri ile de ön plana çıkan JCI İstanbul EBF Festivali kapsamında Glutensiz Hayat Derneği tarafından “Glutensiz Sağlıklı Beslenmenin Önemi” konulu, Glutensiz Hayat Derneği Başkanı ve Çölyak Federasyonu Genel Sekreteri Tülin Ünal tarafından gerçekleştirilen söyleşide glutensiz yaşam faydaları ele alındı. Ayrıca Swiss Consulting Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Burak Köseoğlu ve Türkiye’deki franchise sektörünün öncüsü Medyafors Fuarcılık A.Ş Proje ve Satış Müdürü Arzu Şimşek Türkiye ve Dünya’daki franchise sektörü ile ilgili deneyimlerini paylaştıkları etkinlikte Winner-2019 Türkiye'nin En İyi Kahve Kitabı ödülünün sahibi Cenk R. Girginol başarı hikayesini dinleyicilere aktardı.
Açılış konuşmasını yapan JCI istanbul Enine Boyuna Franchising Direktörü Emir Beyazörtü ve JCI İstanbul İş Dünyası’nda Sorumlu Başkan Yardımcısı Zuhal Ürgün; “ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya ve Japonya olmak üzere binlerce marka franchise veriyor. Franchise sistemi kullanan markalar kısa sürede rakiplerinin önüne geçiyor. Türkiye’de de franchising iş modelinin doğru şekilde anlatılması ve girişimcilerin aklındaki sorulara tam anlamıyla yanıt bulunması amacıyla "Enine Boyuna Franchising" başlığında paneller düzenliyoruz. Türkiye'de sektörün daha fazla gelişmesi için çabalıyoruz ”dedi.
Swiss Consulting Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Burak Köseoğlu;” Franchise alanında dünyada listeler değişmeye başladı. 1995-95 yıllarında listelere baktığımızda ilk 50’ye kadar hep gıda firmalarıydı. Bugün nisan 2019’un listesine baktım. İlk 5’te yine çok tanıdık gıda firmaları var. Sonrasında hizmet geliyor. Franchise aslında birçok sektörü kapsıyor. Emlak, danışmanlık, temizlik, güvenlik vb alt sektörler artık gıdadan hızlı büyümeye başladı. Sadece Türkiye’de değil dünyada da hizmet sektörü çok hızlı bir büyüme ivmesi gösteriyor. Çalışmak için Türkiye’de yeterince girişimci ve girişimci zekası var. Tek sıkıntımız kaynak ve finans bulmak. Bunlarında 1-2 sene içerisinde aşılacağını ön görüyorum.”dedi.
Medyafors Fuarcılık A.Ş Proje ve Satış Müdürü Arzu Şimşek; “Bayim Olur musun Fuarı bu yıl 17.kez düzenlenecek. Fuarımız franchise sektörüne yön veriyor. Bu anlamda lider. Bu yıl 10-13 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek fuar CNR Fuar Merkezinde 5-6-7. Hallerde gerçekleştirilecek. Bayim Olur musun Fuarının diğer fuarlardan farkı markaların sadece fuar alanında yer alması değil, öncesinde ve sonrasında marka bilinirliğinin arttırılması ve markaya fayda sağlayacak birçok çalışmanın yapılıyor olmasıdır.
Aslında Fuar buzdağının görünen yüzü. Tüm Ekibimiz yıl boyunca ; Web portalımız, Dergimiz, Gazetemiz ve Sosyal medya hesaplarımızla sektörü aktif ve güncel tutmak için çalışıyor. Bayim Olur musun Portalı Tüm Sektörlerin faydalandığı, güncel bilgilere haberlere yetkililere ulaştığı kaynak haline geldi. Yatırımcı için; piyasayı takip edeceği , markayı izleyebildiği güvenle başvuru yapabildiği bir platform. Markalar için ise adeta bir sanal fuar gibi, Markaların bayilik şartları yer alıyor. Kendilerine özel kullanıcı adı ve şifrelerle ,franchise sayfası gibi kullandığı, bilgilerini güncellediği fotoğraf video ekleyebildiği bir alan.
Web Portalımız aylık 1 milyon tıklanmaya ulaştı.
Bayim Olur musun Dergisi marka haberlerinin reklamlarının yer aldığı uzun süreli bir reklam alanı. Para Dergisiyle birlikte aynı pakette çıkıyoruz. Tüm Türkiye’de satışta olmasının yanı sıra bizim tarafımızdan yatırımcılara kargolanıyor ve fuarda da ücretsiz dağıtılıyor. Fuar gazetesi fuarda yer alan tüm markaların haber ve reklamlarının yer aldığı , fuar boyunca ve bir sonraki yılın gazetesi çıkana kadar tarafımızdan yatırımcıya ulaştırılıyor. Fuar Kataloğumuzda da Markaların iletişim bilgileri ve işi hakkında bilgiler yer alıyor. Fuarı ziyaret eden yatırımcı bu katalog sayesinde firmalara dönüşler yapabiliyor.
Bu yıl da yerli ve yabancı birçok yatırımcı grup, holdingler, bankalar fuarda olacak. Yönetim Kurulu başkanımız Özhan Erem kendisi CNR’ında kurucusudur. Yatırımcılarla birebir görüşüyor. Yıl içinde de markaların franchise satışında aktif rol oynuyoruz “dedi.
Winner-2019 Türkiye'nin En İyi Kahve Kitabı ödülünün sahibi Cenk R. Girginol; “Kahve sektörünü içerisine girişim 17 sene oldu. İlk girdiğimde kaynak sıkıntısı vardı. Bu alanda eğitimler almaya başladım.2010 yılına geldiğimde ise kitap yazma projesini hayata geçirmeye başladım. Ülkenin ilk A’dan Z’ye kahveyi anlatan kitabı olan Kahve –Topraktan Fincana’yı yazdım. Hem Türkiye’den hem de yurt dışından oldukça ilgi gördü. Kendimle ve ülkemle ilgili büyük bir başarı kahvenin 500 yıllık topraklardan gelişine istinaden anlatabiliyor olmamız. Amacımız hep kahveye dönük ve bu geleneği bizden gelen lezzeti dünyaya duyurabilmek. Nasıl ki bir Esperro1903 yılında keşfedilen bir makinayla yüzyıllık süreçte bu noktaya geldiyse bizim 500 yıllık kahvemizi daha iyi tanıtıyor olmamız lazım. Kitabı franchise edebilme ve yurt dışına pazarlama orada görülen ilgi bizim misyon edindiğimiz doğru işler gibi görünüyor diyen Girginol konuşmasının sonunda 2.kitabı Kahve-Fincandan Lezzete Kitabı için de imza günü düzenledi.