Haberin tarihi: 30.03.2019 12:03:33
2008 yılı itibariyle perakende organizasyonunu kuran Koçak Gold, kendi mağazalarıyla ve bayilikleriyle ağını gün geçtikçe büyütüyor.
Günümüzde 28 konsept mağaza ve 1500 e yakın satış noktası bulunan firma her sene en az 5 mağaza açmayı hedefliyor. Sektörün üretim, toptan ve perakende alanlarında faaliyet gösteren Koçak Gold'un bu özellikleri iş ortaklarına da avantaj sağlıyor. Franchising sistemini önemli bir iş ortaklığı modeli olarak gören firmanın bu konudaki çalışmaları ile ilgili Tevfik Koçak’a sorularımızı yönelttik.
Koçak Gold'un marka yolculuğunu kısaca sizden dinleyebilir miyiz?
Koçak firması olarak kuyumculuk sektöründe 61 yıldır faaliyet göstermekteyiz. Bu yolculuğun 19 yılı perakende mağazacılık ile geri kalan yıllar ise üretim ve toptan satış olarak sürmektedir. 1993 yılında "toptan mağazacılık" ekolünü sektöre getirdikten sonra markalaşma yolunda ilk adımları attık ve 1997 yılında sektörde ilk reklam veren firmalardan bir tanesi olduk. 2000'li yıllarda yurt dışı fuarlarında firma temsil edilerek buralardaki pazar paylarının arttırılmasına yönelik çalışmalara hız verdik. 2007 yılında marka bilinirliliği adına yaptığı çalışmalara dönemin en çok izlenen dizi ve programlarına sponsorluk çalışmalarını da ekleyerek önemli bir adım attık. 2008 yılı itibariyle perakende organizasyonunu kuran markamız, kendi mağazalarıyla ve bayilikleriyle ağını gün geçtikçe büyüyor. Günümüzde 28 konsept mağaza ve 1500e yakın satış noktası ile Koçak patentli ürünler satışa sunulmaktadır. Sektörün marka vitrini konumundaki Nuruosmaniye’de bulunan Marka Yönetim Merkezi ile Koçak, birçok ülkeye de ihracat gerçekleştirerek yurt dışında da tercih edilen bir marka olmaktadır.
Türkiye'nin en köklü gruplarından biri konumundasınız. Mağazacılık konusundaki deneyiminizin Koçak Gold Mağazacılık Sistemine katkıları nelerdir?
Mücevherat sektöründe üretim, toptan ve perakende bölümlerinde bulunduğumuz için mağazacılık sistemini de her boyutuyla dört dörtlük yaptığımıza inanıyoruz. Bu sektörde yer alan lider markalar arasında yer almanın avantajları ve katkıları oldukça fazladır o yüzden bu yılların verdiği bilgi birikimi ve deneyimler ile açtığımız her yeni mağaza başarılı olmaktadır. En önemli ve en büyük katkımız; her ürün grubundaki üstün analiz ve bilgi deneyimimizin franchise mağazalarımıza sağladığımız katkılardır.
Mevcut durumda kaç mağazanız var Koçak Gold’un önümüzdeki dönemde büyüme hedefleri ile ilgili neler söylemek isterseniz?
Günümüzde 28 Koçak mağazamız bulunmaktadır. Mağaza açma konusunda hedefimiz her sene 44 Koçak mağazası bölgesinde her zaman en fazla ciro ve karlılığı hedeflediği için Koçak markası, bayisine bütün ürün gruplarını mağazasında bulundurma imkânı sağlamaktadır. Minimum 5 adet mağaza açmaktadır. Kapanmayacak mağazalar açmamamız bizim için daha önemli bir husustur. Bu hususu göz önünde tutarak doğru yerde, doğru iş ortakları, doğru sermaye ile bu işi yapmamız gerekmektedir. Franchising sistemini önemli bir iş ortaklığı olarak görmekteyiz bu yüzden ince eleyip sık dokuyoruz. Sürekli ve hızlı mağazalar açmaktan ziyade sermaye yapısı kuvvetli ve bölgesinin en bilgili ve deneyimli esnaflarıyla yola çıkıyoruz.