Haberin tarihi: 18.01.2019 14:01:42
Her şey 1964 yılında Hasan Tahsin Yelkenaç’ın Mersinin tarihi Büyük Hamam Sokağı’ndaki bir barakayı mütevazi bir kebapçıya dönüştürmesiyle başladı. Eti işlemeyi kasap olan babasının yanında öğrenen Hasan Tahsin Usta, kısa sürede çevre esnafın değişmez adresi haline geldi. 1979 yılında oğulları Cengiz ve Mehmet Can’ın babalarına katılması, öykünün bugüne kadar uzanmasını sağlayan dönüm noktası oldu. Mehmet Can’ın küçük yaşına rağmen işindeki ve insan ilişkilerindeki becerisi dükkanın, müşterilerin ona taktığı ‘Memoş’ lakabıyla anılmasını sağladı. 2014 yılında Milli eski basketbolcu ve aktif girişimci Ömer Onan ile ortaklığa geçiş sonrası, markanın büyüme ve yurt geneline yayılma süreci başlamıştır.
Ömer Onan; 2019 sonuna kadar yurt içinde ve yurt dışında, kar eden , mutlu ve verimli çalışan 20 yatırımcıya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
Türk basketbolunda önemli ve başarılı bir sporcuydunuz, bu başarıyı neye bağlıyorsunuz. Günümüzde Türk basketbolunu nerede görüyorsunuz?
Basketbol sporuna ilkokul sıralarında Mersin de başladım, o yaştan beri çok çalışkan ve hırslı bir sporcuydum. Basketbol hayatım boyunca hep büyük takımlarda olmayı ve milli takımda olmayı hayal ettim. Sanırım çok çalışmak ve hayal etmek başarının sırrı. Türk basketbol ligi Avrupa’nın en iyi 2 liginden biri. 12 dev adamdan sonra yeni bir jenerasyon geliyor. TBF olarak 18-20 yaş arası gençlere çok önem veriyor ve çalışıyoruz. Türkiye’de yapılan spor branşları içinde en başarılısı basketboldur.
Girişimci olma fikri nasıl doğdu?
Spor hayatı belli bir yaşa kadar devam ediyor, bende Mersinli olarak doğduğum şehir ile özleşmiş bu ürünle ilgili şehrimizin en köklü tantunicisi MEMOŞ ile ticari bir ortaklığa girip, bir Mersin markasını ulusal ve uluslararası alana taşımak istedim. İşin ticari yönünün yanı sıra bir çok insanın iş vereni olabilmek, aileleri ile birlikte yaklaşık 350 kişiyi mutlu edebilmek de beni ayrıca manevi olarak da tatmin ediyor.
Bize biraz markadan bahseder misiniz, Memoş Tantuniyi rakiplerinden ayıran özellikleri nelerdir?
54 yıldır lezzet ile tantuni yapan tecrübemiz, işinin ehli profosyonel kadrolarımız ,oturmuş alt yapımız, tatminkar kar marjlarımız ve marka bilinirliğimiz bizi ön plana çıkarıyor.
Franchising sistemi ile markayı büyütmek istiyorsunuz. İleriye dönük hedefleriniz nelerdir?
Yurtiçi ve yurtdışında büyüme çalışmalarımız devam ediyor.2019 sonuna kadar yurt içinde ve yurt dışında, kar eden , mutlu ve verimli çalışan 20 yatırımcıya ulaşmayı hedefliyoruz.
2018 Bayim Olur musun fuarındaydınız ,Fuara özel projeler ve kampanyalarınız oldu mu?
Fuar boyunca standımızda, popüler sporcu ve sanatçıları lezzet severler ile buluşturduk.
Franchise adayınızda aradığınız özellikler nelerdir?
Optimum bir bütçeye sahip olması, işinin başında duracak olması, bölgesinde hareketli ve insan trafiğinin yoğun olduğu, paket servise uygun 60-125 m2 civarı bir dükkana sahip olması yeterlidir.
Yurt dışında şubeleşme planlarınız var mı?
Konseptimiz ve lezzetimiz Türk ve Ortadoğu damak tadına çok uygundur. Gerek Ortadoğu gerekse Türklerin yoğun yaşadığı tüm ülkeler hedef bölgemiz olup İngiltere ve Suudi Arabistan için belli bir noktaya gelmiş bulunmaktayız.
Girişimcilik aşamasında başka hayalleriniz var mı?
Bu müthiş lezzeti sadece restoranlarımızda değil, perakende sektöründe ve marketlerde de tüketici ile buluşturmak gibi orta vadede bir projemiz bulunmaktadır.
Franchise sistemine bakış açınızdan bahseder misiniz?
Bugün resmi veriler bize, yeni açılan bireysel ticari işletmelerin %62 sinin kapandığını göstermektedir . Aynı rakamlara franchising sisteminde baktığımız zaman ise el değiştirme oranı % 14 ‘ lerdedir. Konusunda tecrübeli , başarısını kanıtlamış ve profesyonel kadroların yönettiği sistemlere dahil olmak küçük yatırımcı için her zaman doğru bir karardır.
![]() |
Memoş Tantuni Bayilik/Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız |
![]() |