Mağazanızın, Dükkanınızın Lokasyon Analizi NEXTGEO ile Artık Yapay Zekadan Soruluyor

Haberin tarihi: 12.03.2024 14:03:25

Next Geo başvurmak için tıklayınız...

Next Geo franchise

Yapay zeka (AI) kavramı her gün artan bir oranda hayatımızın pek çok alanında karşımıza çıkıyor. İnsan zekasını taklit etmek için tasarlanan ve makine öğrenmesi, derin öğrenme ve doğal dil işleme gibi sistemlerle geliştirilen yapay zeka uygulamaları büyük veri kümelerini analiz ederek karmaşık problemlerin çözülmesine yardımcı oluyor. 

Next GeoEğitimden sağlığa tasarımdan güvenliğe kadar pek çok alanda hemen her gün yeni bir yapay zeka teknolojisi ile üretilen uygulamalar bireylerin ve şirketlerin gündelik yaşamına dahil olmakta. Buna paralel olarak dünyanın önde gelen şirketleri de yapay zeka teknolojilerine milyarlarca dolar yatırım yaparak bu alandaki rekabette konumunu sağlamlaştırmaya çalışıyor. 

Yapay zekanın temas ettiği konulardan bir tanesi de firmaların yatırım ve kiralama süreçlerinin en önemli aşamalarından biri olan yer seçimine karar verdikleri aşama. 

Birbirinden farklı pek çok verinin aynı anda değerlendirilmesini gerektiren yer seçimi karar süreci firmanın yatırım stratejilerine en uygun lokasyonun belirlenmesi açısından oldukça kritik bir öneme sahip. Zira bu aşamada alınacak yanlış bir karar firmanın maddi (ciro) ve manevi (prestij) zarar görmesine neden olmakta. 
Lokasyon analitiğini yapay zeka teknolojisi ile geliştiren Next Geo perakende sektörü firmaları için en doğru lokasyonun belirlemelerinde de gelişmiş çözümler üretiyor. 

Next Geo veri bilimi ekipleri tarafından geliştirilen yer seçimi algoritması firmanın mağaza bazlı performans verisi ile Next Geo data havuzunda yer alan çevresel verileri istatistiki olarak ilişkilendirerek mağaza cirosunu olumlu yada olumsuz yönde etkileyen faktörleri ve bu faktörlerin katsayılarını belirlemekte. 
Demografik veriler (Nüfus, yaş, cinsiyet, yaşam tarzı vb) Ekonomik veriler (Hane geliri, sektörel bazlı hane harcaması ve sosyo ekonomik statü) Rekabet (firmanın kendi mağazalarına ve rakip markalara ait mağaza konumları) Çevresel faktörler (Okul, hastane, resmi kurum gibi diğer çevresel çekim unsurları) ve Yaya trafiği ana başlıklarında toplanan on binlerce güncel çevresel kriterden oluşan Next Geo veri havuzundaki her bir veri mağaza çevresi için hesaplanarak algoritmaya dahil edilmekte. 

Next GeoGeliştirilen yer seçimi algoritması büyük veri havuzu içinden mağaza cirosunu etkileyen çevresel faktörleri belirler ve buna bağlı olarak başarılı mağazaların ortak lokasyon kriterlerini ortaya çıkarmakta. 
Son aşamada ise Türkiye geneli 200.000’e yakın perakende cadde kesiti caddenin gidiş-dönüş ayrımı detayında analiz edilerek başarılı mağazaların lokasyonları ile ne oranda benzerlik gösterdiği skorlanıyor. Tamamen firmanın yer seçimi kriterlerine göre özel oluşturulan cadde skorları kullanılarak Türkiye geneli herhangi bir lokasyonun firmanın yer seçimi kriterlerine ne oranda uygun olduğu bilgisine ulaşılabiliyor. 

Alışveriş Merkezleri için de benzer bir model geliştiren Next Geo, AVM’lerin mağaza sayısı, marka karması ve kiralanabilir alan büyüklüğü gibi verileri algoritma kapsamında yer seçimi modeline dahil ederek benzer sonuçları AVM’ler için de üretiyor.

Geliştirdiği bu teknoloji ile firmaların yatırım kriterlerine en uygun lokasyonların belirlenmesinde benzersiz çözümler sağlayan Next Geo hali hazırda bankacılık, perakende, fmcg, açık hava reklam, otomotiv ve elektrikli şarj istasyonu sektörlerinde faaliyet gösteren 70’ye yakın firmaya yapay zeka teknolojisi ile geliştirilmiş lokasyon analitiği çözümleri sağlamakta. 
 

İletişim İçin
Email: [email protected]
Telefon: +90 506 543 4785

Next Geo başvurmak için tıklayınız...

Next Geo franchise