"Bayim Olur musun Fuarı'nın Franchising Sektörüne Sağladıkları" Özhan Erem ile Özel Röportaj

Haberin tarihi: 10.05.2022 16:05:30

Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı'na Stantlı Katılım İçin Hemen Başvur...

Bayim Olur musun 2022

Medyafors Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem, MALL REPORT 2022 Mayıs sayısında gerçekleştirilen söyleşide Erem; Medyafors Fuarcılık'ın sektöre giriş serüveni, bu dönemde hayata geçirdikleri fuarları ve Bayim Olur musun Fuarı ile franchising sektörüne sağladıkları katkıları değerli okurlar için anlattı.

Binlerce Kişi Kendi İşinin Patronu Oldu

Uzun vadeli sürdürülebilir fuar çalışmalarına imza atan Medyafors Fuarcılık’tan bahseder misiniz, bünyenizde hangi fuarları hayata geçiriyorsunuz?

Medyafors Fuarcılık 1988 yılında kurduğum, bünyesinde nalburiye, kırtasiye, oto yedek parça ve ilaveten 6 sektörde daha perakendecilere yönelik dergiler çıkartan, yine aynı sektörlerde çok başarılı fuarlar düzenleyen Erem Grubu'nun devamı niteliğinde 1999 yılında kurulmuştur.

Erem Uluslararası Fuarcılık (EUF)'ın bir İngiliz şirketi tarafından satın alınmasıyla, bu satışa konu olmayan yeni fuarlar düzenlemek üzere Medyafors Fuarcılık kurulmuştur. Hemen akabinde, sektörel dergi yayıncılığı ve sektörel fuarcılığın yıllara dayanan tecrübesi, veri tabanı ve yayıncılık tecrübesini daha geniş kitlelere yansıtmak üzere, Türkiye'nin ilk reel sektör ekonomi televizyonu Expo Channel'ı da hayata geçirdik.

Medyafors Fuarcılık olarak, Türkiye'de ilk kez Private Label Fuarı'nı düzenlemekle kalmadık, sektörün gelişmesi ve büyümesi adına, PLAT Derneği'nin kurulmasına da öncülük ettik.

Private Label Fuarı'nın da yine bir İngiliz fuarcılık şirketi tarafından satın alınmasıyla birlikte Medyafors, sonraki yıllarda artık sadece Franchising sektörüne yönelmiştir. Sektörün tek çatı kuruluşu olan UFRAD Franchising Derneği ile el ele vererek, Bayim Olur musun Fuarı'nı başlatmış, taraflı tarafsız herkesin gıptayla izlediği bir fuar olmasını sağlamıştır.

Yatırımcıları ve firma yetkililerini bir araya getirerek franchising sektörüne ne yönde katkıda bulunuyorsunuz?

Geçen yıl 19.kez kapılarını açan Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, katılımcı markaların franchise satışlarına doğrudan etki ederken, yatırımcı adaylarının karar süreçlerini de hızlandırıyor. Fuar, yatırımcı adaylarının kendi işini kurma hayallerini, sunduğu kategorik seçeneklerle şekillendirirken; gelenekselleşen UFRAD seminerleri, markaların aktiviteleri, Showlar ve yine markaların yeni ürün lasmanları ile de fark yaratıyor. Fuar boyunca, katılımcı her bir marka, stantlarını ziyaret eden yatırımcı adaylarıyla yaptıkları "verimli franchise görüşmelerinin" kiminin fuar esnasında, kimini de fuar sonrasında sonuçlandırmak üzere adeta birbiriyle yarışıyor.

Fuarcılık sektöründeki çalışmalarınızla, ülke ekonomisine sağladığınız katma değerden bahseder misiniz?

Markalar büyüdü, binlerce kişi kendi işinin patronu oldu. Bayim Olur musun Franchising Fuarı, ilk günden beri, düzenlenen 19 yıl boyunca, katılımcı markaların franchise satışlarına ve büyümelerine doğrudan katkı sağlarken metrekare, katılımcı ve ziyaretçi sayılarıyla dünya franchise fuarları arasındaki zirve yarışında önemli başarılara imza attı. "Be My Franchise" sadece Türkiye'de değil uluslararası franchise kamuoyunda tanınan, takip ve taktir edilen bir fuar markasıdır.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Bir fuarcı ve yayıncı olarak, franchise sektörüne doğru hizmeti verebilmek, yerli markalarımızın özellikle yurt dışına açılarak büyümesine ölçülebilir katkılar sağlayabilmek için yeni projelerimiz büyük bir özenle devam etmektedir.

MALL REPORT Mayıs 2022 sayısını incelemek için tıklayınız

Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı'na Stantlı Katılım İçin Hemen Başvur...

Bayim Olur musun 2022