DoluKaşık Yatırımcılarımıza Minimum Kaynakla Maksimum Kar Vaad Ediyoruz
Başlangıçta tek başınıza dahi idare edebileceğiniz, yeni nesil konseptiyle iş gücünün ve insana bağlılığın düşük olması, sektördeki rakiplerimize kıyasla operasyonel açıdan en önemli artımız. İkincisi yatırım maliyetlerimiz vaat edilen ciro ve kar göz önüne alındığında çok düşük. Operasyonel maliyetlerde de sabit giderlerimiz sıfıra yakın olduğu için iyi bir yönetimle çok düşük bir işletme sermayesiyle kara geçiş noktasına ulaşabiliyor.

Markanızın kuruluş hikayesini kısaca anlatabilir misiniz?
Güvenilir gıdanın ulaşılabilirliği dünyanın gündemini bir süredir meşgul etmekte. Pandemiyle birlikte hepimiz sağlıklı ve hijyenik gıdaya ulaşma problemini çok daha derinden yaşayarak hissettik. Bu dönemde fikir aşamasında olan Dolukaşık projesini hayata geçirmeye karar verdik. Biz, Dolukaşık olarak, Güvenilir gıdayı ulaşılabilir kılmak için hijyenik paketlemeler, paket servis hizmeti ve rekabetçi fiyatlarımızla birlikte kurduğumuz yeni modelle sağladığımız verimlilik sayesinde yatırımcılarımıza minimum kaynakla maksimum karı vaad edidiyoruz.
Markanıza uygun Franchise/Bayi aday profili nasıl olmalıdır?
Bayilerimizden en büyük beklentimiz Dolukaşık’ı bizimle birlikte sahiplenerek ileriye taşıyacak, yeri geldiğinde müşteri memnuniyetini ve sürekliliğini kısa vadeli karın da önüne koymasıdır. Bu anlayışla sistemimiz içerisinde, güçlü iş birliğimizi her geçen gün pekiştireceğimiz markamızı ileri taşıyacağımız çalışkan ve dürüst insanları sistemimizde görmek istiyoruz.
Açıkçası sektör geçmişi olan bayilerin sisteme katkısı olacağına inansak da tamamen yeni ve kolay yönetilebilir bir sistem kurduğumuz için bizim önceliklerimiz arasında yer almıyor. Personel ve kurye operasyonunu yönetebilecek, ikili ilişkilerinden güçlü bölgesine hakim ve bölgesinde iyi bilinen satış gücü yüksek iş ortakları sektör dışından olsa dahi sistemimiz içerisinde hızla ve kolaylıkla yer alabilir.
Markanızı, Franchise yatırımcısı neden Sizi tercih etmeli? Markanızın öne çıkan sağladığı faydalar nelerdir kısaca anlatabilir misiniz?
Üç ana sebeple bu soruyu özetleyebileceğimizi ve Markamızı öne çıkaran dördüncü sebebi de bu ana sebeplere bağlayabileceğimizi düşünüyorum.
Birincisi başlangıçta tek başınıza dahi idare edebileceğiniz, yeni nesil konseptiyle iş gücünün ve insana bağlılığını düşük olması; sektördeki rakiplerimize kıyasla operasyonel açıdan en önemli artımız.
İkincisi yatırım maliyetlerimiz vaat edilen ciro ve kar göz önüne alındığında çok düşük. Operasyonel maliyetlerde de sabit giderlerimiz sıfıra yakın olduğu için iyi bir yönetimle çok düşük bir işletme sermayesiyle kara geçiş noktasına ulaşabiliyor. Devamında ise iyi bir yönetimle 6 ay gibi imkansıza yakın bir geri ödeme süresi sunabiliyoruz.
Üçüncüsü lokomotif ürünümüz ev yemekleri, yani insanların aslında sürekli olarak, en azından günde bir öğün, mutlaka tüketmek istediği bir ürün. Ayrıca bu alanda hizmet veren marka sayısı da oldukça az. Dolayısıyla süreklilik açısından lokmacı vb. furyaların aksine sürekliliği olan bir ürün ve tamamen dijital bir marka olarak gelecek vaat eden bir iş sunuyoruz.
Dördüncü ve son olarak ilk üç başlığı dikkate aldığımızda Yatırım ve İşletme sermayenizin düşük olması ve ürünümüzdeki rekabetin az olmasıyla risk de yok denecek kadar azdır.
Kaç şubeniz var? Bu şubelerin ne kadarı markanıza ait, ne kadarı franchise?
Franchise operasyonumuza 2022 yazında başladık. Aktif dört şube ile hizmet vermekteyiz. 2 si merkeze bağlı 2 si ise franchise olarak hizmet vermektedir.
Karlılık oranınız ortalama olarak brüt ve net olmak üzere % kaçtır?
Brüt yüzde %120 Nette ise operasyonun verimli yönetilmesine bağlı olarak %10 ila %20 lik bir karlılık söz konusudur. Nette %10 marjının altına inmeyecek şekilde fiyatlarımızı optimize ediyoruz.
Kost maliyetiniz ortalama % kaçtır?
%50
Franchise (isim hakkı) bedeli ne kadar alıyorsunuz?
Franchise sözleşmenizin süresi ne kadar?
5+5 Yıl..
Şube inşaatı anahtar teslim Siz mi yapıyorsunuz? Yoksa Franchise kendi yaptırabiliyor mu? İnşaat m2 maliyetiniz nedir? Demirbaş ve ekipmanlar dahil anahtar teslimi için yaklaşık olarak ne kadar bir yatırım bütçesi gerekmektedir?
İstanbul için 15 Bin Dolar Kdv Dahil Kurulum Maliyetimiz var. Bu maliyetin içerisinden 2 adet sıfır motosiklet de yer almaktadır. Şube inşaatı kendisi yapabilir.
Royality yani cirodan her ay ne kadar pay alıyorsunuz?
%5
Reklam katılım bedeli alıyor musunuz?
Evet %4 reklam katılım bedeli var.
Lokasyon desteği veriyor musunuz? Bunun için bir bedel alıyor musunuz? Lokasyon belirleme amaçlı yeni nesil uygulama ve hizmetlerden faydalanıyor musunuz?
Evet. 15 Bin dolarlık kurulum ücretimizin içerisinde bu hizmet de yer alıyor.
Markanızın şimdiden sonra yurt içi lokasyon önceliğiniz nereler? Yurt dışı açılım planlarınızı bizim ile paylaşabilir misiniz?
Yurt içinde önceliğimiz küçük aile yapılarının fazla olduğu eşlerin çalıştığı eya bekar çalışanların çok olduğu büyük şehirler önceliğimiz. Ardından İngiltere başta olmak üzere avrupa pazarında Özellikle de Türklerin yoğun yaşadığı ülkelerin önceliklendirilerek yurt dışında da hizmet vermek istiyoruz.
Açılacak şube minumum kaç m2 olmalıdır? Ayrıca; kaç çeşit konseptiniz var?
Min 20m2, ideal de 30 M2 lik bir alan faaliyet için yeterli. Önceliğimiz sadece paket servis ancak arabaya servis veya sadece self servis hizmet veren konsept çalışmalarımız var. Zamanı geldiğinde ve insanların bu sisteme hazır olduğunu hissettiğimizde bu çalışmaları da hayata geçireceğiz. Ancak ilk etapta doğru hizmetin paket servis olduğuna inanıyoruz.
Açılacak şubede asgari kaç personel olmalı Sizce?
Bir hazırlık personeli ki bu işletmecinin bizzat kendisi olabilir; iki de kurye ile faaliyete başlayabilir ve ciddi satış rakamlarına ulaşabilirsiniz.
İnsan kaynakları havuzunuz var mı? Böyle bir çözüm ortağı ile çalışıyor musunuz?
Hayır. Çünkü personel ihtiyacınız olsa dahi şube yönetimini tamamen devretmek haricinde nitelikli bir personel ihtiyacı doğmayacaktır.
Franchise bayilerinize, personel eğitimleri ile ilgili, marka olarak ne gibi destekler veriyor sununuz?
Personel eğitimleri olarak merkeze bağlı şubelerimizde eğitim veriyoruz. Bu eğitimler de aslında teknik bir yetkinlik kazandırılmasını içeren bir eğitimden ziyade müşteri memnuniyetini sağlamak üzere personelin bilgilendirilerek mental olarak hazırlanması ve sisteme aşinalığının sağlanması pratiklik kazanmasını içermektedir.
Sistem ve yazılım alt yapınız nasıl? Ne tür hizmetler sunuyorsunuz yatırımcılara?
Sistem ve yazılımımız her geçen gün yeniliklerle gelişmektedir. Mevcut sistemlerde en büyük artımız tamamen dijitalde yürüyen ve her gün daha da geliştirilen bir sistem ile stok, satış, fire, personel yönetimi gibi konularda anlık ve uzaktan dahi sektördeki en verimli takip ve raporlamaları sunmamızdır.
Çağrı merkeziniz var mı?
Sanal santral kullanıyoruz. Diğer pek çok konu gibi çağrı merkezi altyapımızı da hazırda tutmakla birlikte 10 Şube sayısına ulaştığımız noktada hayata geçirilmesinin verimlilik açısından daha doğru buluyoruz.
Marka pazarlama ve PR stratejileriniz doğrultusunda, marka yüzünüz var mı? Sosyal medya yönetiminiz ve reklam çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Tamamen dijital bir marka kurguladığımız için dijital mecralar ana reklam alanımız oldu bugüne kadar ve doğal olarak gelişen süreçler nedeniyle şirketin marka yüzü de kurucusu olarak ben oldum. Çünkü Dolukaşık ve Tuğcihan Tektaş’ın hikayesi de bir noktada ortak.
Şu ana kadar şirketin imajını ve kimliğini oluşturduğumuzu düşünüyoruz. Buradan sonra artık şirketin tanınması ve tamamen dijital bir markanın insanların gönlünde yeterince yer edemeyeceği düşüncesiyle benim ve bazı influencerların iş birliğiyle sayfamızda daha fazla görünür olmasını hedefliyoruz.
Ayrıca Franchise süreci ile ilgili yine ana odak noktamız olan verimliliği sağlayacağına inandığımız anlaşmalarla, ki bir çoğunu finale erdirmek üzereyiz, Tv, Açık Hava duvar ve billboard, stadyumlar gibi spor mecraları başta olmak üzere bir çok alanda reklam ve tanıtım kampanyaları yapmayı düşünmekteyiz.