MARKANIZI TIRLATIN,365 Gün 7/24 Hem Sabit, Hem Hareketli Tır Dorselerinde Reklam - "12 Ay Reklam, 50.000 km Seyir Garantisi"
Dorrek; bu avantajı markaların bilinirlik ve pazarlama stratejilerine göre rota seçimi yapabildikleri sürdürülebilir faydaya dönüştürmektedir.

Çağrı Onur Başar
Dorrek Dorse Reklam,Kurucu
Türkiye karayolu lojistik Ağı; Avrupa, Balkanlar, Kafkaslar, ve Yakın Orta Doğu ülkelerinden oluşan geniş bir coğrafyayı kapsamaktadır.
Dorrek; bu avantajı markaların bilinirlik ve pazarlama stratejilerine göre rota seçimi yapabildikleri sürdürülebilir faydaya dönüştürmektedir.
Aynı zamanda Tır sahiplerini branda maliyetlerinden ‘kurtarmak’ üzere geliştirdiği ‘Dorse Reklam’ modeliyle, hizmet odaklı çalışmalarına 2020 yılından itibaren devam etmektedir.
Merhaba Çağrı bey, bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
Merhaba, Evli ve 2 kız çocuk babasıyım. Girişimcilik ruhu yüksek biriyim.
Dorrek | Dorse Reklam’ın hikayesi nasıl başladı?
2017 yılında dijitalde bir pazaryeri projesi başlattım. O dönem ki adıyla ekonomi bakanlığı tarafından en iyi 100 start up ‘tan biri seçildi. Projenin tanıtımı için reklam mecralarını araştırırken maliyetlerin çok yüksek olduğunu gördüm. Alternatif reklam modelleri aramaya başladım.
karayolu seyahatim sırasında bir Tırın Dorsesini gördüm ve billboard olarak algıladım. Projenin reklamını dorselere giydirirsem, şehir içi , şehirler arası ve uluslararası çalıştıkları için geniş coğrafi ölçekte bilinirlik sağlayacağına inandım.
Tırcılarla konuşmaya ve yasal konuları araştırmaya epeyce zaman ayırdım.
Altyapı oluşturdum ve dorselere reklam giydirmek için gereken her şeyi hazırladım.
Fakat Pazaryeri Projemin yazılım tarafı bir türlü istediğim gibi olmuyordu.
Bu noktada bir karar aldım. Kendi projem için müthiş reklam etkisi alacağıma inandığım Tır dorselerini, reklam verenlerin hizmetine sunmak üzere ve Tır sahiplerine de maliyet anlamında fayda sağlamak üzere Dorrek | Dorse reklam şirketini kurdum. Hikaye böyle başladı.
Hizmetlerinizden bahseder misiniz ?
Reklam veren firmalar, reklamının görünmesini istediği şehirleri, bölgeleri veya ülkeleri bize iletiyor. Müşterimizin istediği rotalara yoğunlukla çalışan portföyümüzde ki Tırların dorse ölçülerini alıyoruz. Tasarım hazırlanıyor, baskı ve giydirme işlemini yapıyoruz. Seçtiğimiz Tırların renklerinin firma kurumsal renkleriyle uyumlu olmasına özen gösteriyoruz.
Giydirme operasyonu günü Tıra Gps cihazı takıyoruz. Firmaya özel panel açıyoruz. Cep telefonu, laptop gibi internete bağlanabilen cihazlardan reklamlarının bulundukları araçları izleyebiliyorlar. Kilometre, lokasyon ve geçmiş aktivite raporlarına erişim sağlayabiliyorlar.
Reklam süresi sabit 1 yıl. Dolayısıyla 4 mevsim demek ve Tırlar sürekli yollardalar. Daha fazla zaman temiz olmaları görüntüleme açısından önemli bir konu. Her ay Tırları komple yıkatıyoruz. yani sadece dorseyi değil. ve reklam veren firmalara yıkama videosu gönderiyoruz.
Reklam süresi içerisinde meydana gelebilecek deforme durumunda brandayı ücretsiz onarıyor veya deformenin büyüklüğüne göre brandayı yeniliyoruz.
12 ay reklam süresi içerisinde 50.000 km seyir garantisi sunuyoruz. Tır Bu km’nin altında kalması durumunda sözleşme süresi 50.000 km geçilene kadar otomatik uzuyor. Gps verilerine baktığımızda 1 yılda ortalama 100.000 km yol katediyorlar.
Yasal prosedürü yerine getiriyoruz. Tüvtürk ve noterler aracılığıyla reklamı araç ruhsatına işletiyoruz.
Reklam veren firma hiç bir şeye karışmıyor. Süreci tümüyle Dorrek organize ediyor, işletiyor ve iş takibini yapıyor.
Dünya’da örnekleri var mı?
Dorrek’i kurduktan sonra iş modelinin patentini almak istediğimde öğrendim ki ,Amerika’da ‘truck advertising’ olarak özellikle 2005 yılından itibaren etkin kullanılan bir reklam modeliymiş. Avrupa’da yine örneklerini görebiliyoruz. Bu konudayken şu bilgiyi de vermek isterim; Dorrek dünya’da en geniş coğrafi ölçekte bu hizmeti veren firma konumundadır. Türkiye’nin lojistik anlamında bulunduğu konum avantajının sunduğu fırsat olarak niteleyebilirim.
Kaç müşteriniz var ve kaç adet dorse reklam çalışması yaptınız?
19 firma ile 100 ün üzerinde Tır dorse reklam çalışması yaptık. İkinci ve üçüncü yıllarına devam eden firmalarımız mevcut. Memnuniyet oranımız %80. Yani her 10 firmadan 8’i ikinci yıla devam ediyor.
İş geliştirme tarafında neler yapıyorsunuz ve hedefleriniz nedir?
Dorse Reklam çalışması yaptığımız bazı firmaların nakliye ihtiyaçları oluyor. Tır kendilerinin gibi algılandığı için, Tırcı dostumuzla firma yetkililerini görüştüyor ve aynı Tırla nakliye işlerinide yapmalarını sağlıyoruz. Önümüzde ki süreçte akaryakıt, lastik, sigorta şirketleri ile görüşerek Dorrek portföyünde bulunan Tırlara özel indirimler sunmayı planlıyoruz.
Hedefimiz Dorrek’in global ölçekte bilinmesi!
Azerbaycan, Almanya ve Rusya’da ofisler açmayı planlıyoruz.
Almanya’da ki bir firmanın Rusya da çalışan Tır dorselerine reklam verebileceğini bilmesini istiyoruz. Kapsadığımız tüm ülkelerin varlığımızdan ve hizmetlerimizden haberdar olmasını istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda yatırım turuna 2023 yılında başlamayı düşünüyoruz.
Detaylı bilgi için:
Çağrı Onur Başar
[email protected]
0543 956 32 32