Next Geo ile Lokasyon Analizi Çözümleri - "Lokasyon Analitiğinde Yeni Nesil Uygulamalar"
Next Geo 2020 yılında kurulan ve lokasyon analizi alanında ürün ve çözüm geliştiren yeni nesil bir teknoloji şirketidir.

Teknoloji, Data ve Veri Analitiği birimlerinden oluşan 20 kişilik bir ekip ile 9 farklı sektöre faaliyet gösteren 60’dan fazla firmaya hizmet vermekteyiz. Mevcut ekibimizin dışında proje bazlı çalıştığımız bir akademik kadromuz var. Akademik danışman kadromuzla özellikle veri bilimi projelerinde çalışmalar yapıyoruz.
Lokasyon Analizi nedir ?
Lokasyon analizi çok birçok sektörde ve iş biriminde karşılığı olan bir kavram Temel olarak işletmelerin ve kurumların bir lokasyonla ilgili güncel ve güvenilir bilgilere erişebilmesini ve bu bilgileri kendi ticari bilgileri ile ilişkilendirebilmesini sağlayan bir harita tabanlı data ve teknoloji çözümüdür.
Yeni nesil kavramı ?
Yeni nesil lokasyon analizi çözümleri kullanıcı dostu arayüzü olan, dataya erişimi daha hızlı ve görsel araçlarla sunan ve on-prime versiyon dediğimiz firmanın sunucularına kurulumu kolaylaştıran teknolojilerdir.
Müşterilerinize ne tür veriler sunuyorsunuz.?
Kendi geliştirmiş olduğumuz web tabanlı ve mobil uyumlu harita yazılımlarımızda analiz etmek istedikleri bölgenin tüketici profilini ve kendileri açısından potansiyelini ortaya çıkarabilecekleri nüfus, yaş, cinsiyet, yaşam tarzı, hane geliri ve harcaması ve sosyo ekonomik statü dağılımı gibi 1000’e yakın istatistiki veriyi mahalle hatta mağaza çevresi bazında verebiliyoruz.
Ayrıca 4000’e yakın perakende markasının güncel mağaza konumlarını, eğitimi kurumu, sağlık kurumu, resmi kurum gibi sosyal noktalar da yine sürekli güncellenen bir alt yapıda sunulmaktadır.
Hangi Sektörler
Bankaclılık, Perakende, FMCG, Otomotiv, Açık Hava Reklam ve elbetteki Franchise sektöründe yoğun bir şekilde lokasyon analizi çözümleri kullanılmaktadır.
Hangi İş Birimleri ne amaçla kullanır ?
Belirtmiş olduğum sektörlerin yatırım, kiralama, franchise, satış-pazarlama ve operasyon birimleri kendi iş gereksinimlerine uygun lokasyon analizi çözümlerini kullanmaktadır.
Örneğin bir franchise yada kiralama yöneticisi yatırım kriterlerine uygun cadde ve / veya avm leri tespit etmek için veya yatırımcı adayından gelen bir lokasyon önerisinin kendi kriterlerine uygun olup olmadığını değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır.
Satış ve Pazarlama birimleri bölgenin pazar potansiyeli hakkında bilgi sahibi olmak, buna göre tahminleme modelleri kurmak yada bölgenin tüketici profiline uygun mağaza yada ürün segmentleri geliştirmek amaçlı kullanılmaktadır.
Operasyon birimleri özellikle de paket servis operasyonlarında restoranın optimum dağıtım alanının belirlenmesi, diğer paket servis alanları ile sınır ihlallerinin önüne geçilmesi ve dağıtım alanındaki konut, işyeri sayısı verileri verilerini kullanarak verimlilik analizlerinde kullanılmaktadır.
Franchise sektöründe lokasyon analizinin önemi ve örnek uygulamalar ?
Franchise sektöründe yapılan yatırımın başarısını etkileyen en önemli faktörlerden biri yatırımın yapıldığı lokasyon olduğu herkes tarafından kabul edilmektedir.
Müşteri hedef kitlenizin bulunduğu, rekabet açısından size avantaj sağlayan, çevresindeki etkileşim noktaları ile doğrudan yada dolaylı olarak pozitif yönde etkileyen faktörlere uygun lokasyonlar seçildiğinde yapılan yatırım hem yatırımcı hem de marka açısından doğru bir sonuç vermektedir.
Lokasyon analizi yazılımları kullanmayan firmalar bu ihtiyaçlarını uzun süren bireysel gözlemlerle, saha ziyaretleri ile ve subjektif yorumlarla ve yaparken lokasyon analizi çözümleri kullanan firmalar güncel ve güvenilir nitelikteki bilimsel verileri çok daha hızlı ve konforlu biçimde erişebilmektedir.
Geleceğe dair hedefleriniz ?
Önümüzdeki dönemde Lokasyon Analizi çözümlerimizi yurtdışı pazardaki yaygınlığını artırmayı hedeflemekteyiz. Bu amaçla özellikle Avrupa ve yakın coğrafyamızda yer alan ülkelere ait data çalışmalarımızı artırarak devam etmekteyiz.